نقاب
نويسندگان
لینک دوستان





به دنبال حادثه ی پیش آمده برای کوه نورد کرمانی «عیسی میرشکاری» که متأسفانه در جریان برنامه ی مستقل صعود به قله ی «ماناسلو» از سلسله جبال هیمالیا؛ به دلیل بیماری ارتفاع جان سپرد، در برخی خبرگزاری ها، مواردی به نقل از افراد مختلف منتشر گردید که مسائلی را متوجه دستگاه ورزش کشور و فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی ساخته است.
این فدراسیون لازم می داند به جهت تنویر افکار عمومی، مواردی را در قالب این بیانیه اعلام نماید:
الف- در خصوص صعود تیم هیئت استان زنجان به قله ی ماناسلو در سال 1390 ، پس از طی مراحل معمول و مراتب لازم، تنها برای 6 نفر (به نام های: مسعود بيات منش، حسن نجاريان، علي بيات منش، مجتبي مقدادي، حسين مقدم و مسعود حميدي ) مجوز شورای برون مرزی سازمان تربیت بدنی صادر گردید. شایان ذکر است: مجوز اعزام این 6 نفر بر اساس اقدامات نظارتی و تأییدیه فدراسیون ( مبتنی بر حضور ناظر در اردوها و بررسی صلاحیت های فنی) صادر شده است.
ب- بسیاری از کوه نوردان ایرانی از طریق عقد قرارداد با شرکت های گردشگری، به صورت مستقل عازم صعودهای برون مرزی می شوند که «عیسی میرشکاری» نیز به همین صورت و به همراه دو کوه نورد اراکی، دو زنجانی و یک کوه نورد زن تهرانی - بدون هیچ گونه اخذ مجوزی از سوی اداره کل تربیت بدنی استان های متبوع، فدراسیون یا هیئت مربوطه –  توأم با کوه نوردان هیئت زنجان، عازم صعود به «ماناسلو» می شوند اما متأسفانه در خلال برنامه، «عیسی میرشکاری» از ادامه ی صعود بازمانده و پس از مدتی به دلیل عارضه ی بیماری ارتفاع، جان می سپارد.


ج –  فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی به محض اطلاع از این جریان، به رغم این که هیچ مسئولیت و قصوری در این زمینه نداشته است اما به جهت الزامات اخلاقی و انسانی، به اقدامات ذیل مبادرت می ورزد:
- جلسه ی حضوری رئیس فدراسیون با خانواده ی متوفی؛ تسکین، هم فکری و هماهنگی های لازم.
- درخواست هدایت، مشاوره و مساعدت، توسط کوه نوردان با تجربه ی تیم ملی حاضر در منطقه (کوه نوردان تیم مشترک هیئت های اردبیل و تهران) به تیم انتقال پیکر وی از کمپ های بالاتر به پائین.
- تماس و پیگیری از شرکت گردشگری طرف قرارداد .
- پیگیری ها، مکاتبات اداری و مذاکرات لازم با وزارت امور خارجه جهت تسهیل و تسریع در مراحل قانونی برای انتقال پیکر وی به ایران که در شرف انجام است.
د- این فدراسیون ضمن همدردی با خانواده ی داغدار « میرشکاری» و عرض تسلیت مجدد به جامعه ی کوه نوردی خاصه استان کرمان، بار دیگر بر دغدغه ی خود نسبت به اعزام های مستقل و در قالب عقد قرارداد با شرکت های گردشگری تأکید می ورزد و تصریح می دارد: که هیچ گونه نظارت، کنترل و تأییدیه فنی نسبت به این اعزام ها معمول نمی گردد که تبعات تلخی همچون حادثه ی موصوف را به همراه داشته و چه بسا خواهد داشت!
مع الوصف؛ فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی ضمن هشدار به یکایک خانواده های عزیز ایرانی و کلیه ی علاقه مندان به این ورزش، تلاش خود را جهت  سامان دادن به این وضعیت از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادامه خواهد داد.
ه- به دلیل بازتاب منفی خبر این رخداد در جامعه نسبت به ورزش کوه نوردی و جنبه های هشداری و ایجابی موضوع، فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی بر خود وظیفه می داند، دلایل این حادثه ی تلخ را در زمان مناسب واز طریق کمیسیون مربوطه و کارشناسان خبره ی خود، مورد بررسی قرار دهد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 17 تير 1390برچسب:, ] [ 23:14 ] [ Farhad ]

.: Weblog Themes By Mah Music :.

درباره وبلاگ

یک روز رسد ، غمی به اندازه کوه... یک روز رسد ، نشاط اندازه دشت... افسانه زندگی چنین است... در سایه : کوه... باید از دشت گذشت... ضمن خوش آمد گويي به تمامي عزيزاني كه به اين وبلاگ مراجعه نموده اند؛ در مورد اين وبلاگ بيشتر سعي شده است که جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به این رشته ورزشی قرار گيرد تا از هر لحاظ مورد استفاده بازديدكنندگان محترم قرار بگيرد. در ضمن با توجه به اينكه به روز شدن اين وبلاگ سريع انجام مي پذيرد؛ از شما خواهش مي كنيم از آرشيو نيز ديدن فرماييد. نكته ي پاياني اينكه با توجه به اينكه بيشتر مقالات علمي و مطالب ديگر ،نوشته ي مدير وبلاگ مي باشد، خواهشمند است در صورت استفاده از اين مطالب ضمن كسب اجازه از مدير وبلاگ ، منبع آن را ذكر كنيد. هم اکنون منتظر نظرات و مطالب جدید شما دوستان عزیز می باشیم...
امکانات وب

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 32
بازدید کل : 72666
تعداد مطالب : 124
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 2